نخستین کافی‌شاپ با نام استارباکس در ۳۱ مارس ۱۹۷۱ در شهر سیاتل با همکاری سه دوست، یک معلم زبان انگلیسی به نام جری بالدوین، یک معلم تاریخ به نام زو سیگل و نویسنده‌ای به نام گوردون بوکر که در دانشگاه سان فرانسیسکو با هم آشنا شده بودند کار خود را آغاز نمود . مشوق این سه نفر در راه‌اندازی مکان فوق که در آن دانه قهوه و تجهیزات مختلف مرتبط با آن به می‌رسید، شخصی به نام آلفرد پیت بود که چگونگی بودادن قهوه را به آنها آموزش داد . این گاه واقع در محله پایک پلیس کماکان به فعالیت مشغول است.

در سال ۱۹۸۲ مؤسس اصلی این شرکت، هاوارد شولتز با پیشنهاد اسپرسو و قهوه، به جمع شرکا پیوست. در آن زمان، بیشتر مردم معتقد بودند که قهوه باید تنها در منازل افراد تهیه شود؛ لذا پیشنهاد شولتز از جانب سه شریک دیگر پذیرفته نشد . از نظر آنها ورود به عرصه نوشیدنی ، باعث انحراف مسیر و مانع از رسیدن به هدف مورد نظرشان می‌شد .

در سال ۱۹۸۵، شولتز به تنهایی یک سری کافی شاپ زنجیره‌ای را تحت نام «ایل جورناله» تأسیس نمود . در سال ۱۹۸۷ مالکان استارباکس ، حق امتیاز گاه‌های خود را به شولتز واگذار نمودند . شولتز به سرعت این دو مجموعه را با هم ادغام نمود و به گسترش کافی‌شاپ استارباکس در کشورهای مختلف مشغول شد . نخستین کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس در همان سال ، در شهرهای شیکاگو در آمریکا و ونکوور در کانادا تأسیس شدند.

در سال ۱۹۹۶ نخستین کافی‌شاپ استارباکس در خارج از آمریکای شمالی در شهر توکیو در ژاپن راه اندازی شد .

در سال ۱۹۹۸ گاه‌های این شرکت در کشور بریتانیا نیز با استقبال فراوان روبرو شد .

در ماه آوریل سال ۲۰۰۳، کافی شاپ های استارباکس به عنوان بهترین عرضه‌کننده قهوه در سیاتل ، واشینگتن انتخاب شدو تعداد شعبه‌های آن در سراسر جهان به شمار ۶۴۰۰ رسید .

 

از دیگر نماد های تجاری معروف در دنیا لوگو استارباکس است . در این مقاله تاریخچه کوتاهی از کافه استارباکس و تحولی که در این صنعت به وجود آورد و همچنین پشتوانه فکری نماد این برند و سیر تکاملی این نشان تجاری را بررسی می کنیم.

در آمریکا در هر شهر کوچکی یک قهوه خانه وجود دارد. در شهرهای بزرگتر در هر دو قدمی، یک قهوه خانه مشاهده می کنید. بسیار خوب، در یک قهوه خانه چه چیزهایی می توانید بخورید؟ همه چیز : صبحانه،ناهار،شام،سوسیس،املت،همبرگر،ساندویچ،کیک،بستنی و البته قهوه

هاوارد شولتز چه کرد؟

او در اوج نو آوری به گشودن قهوه خانه ای پرداخت که تخصص آن در بین تمامی خوردنی های دنیا، فقط درست کردن قهوه بود. شرکت قهوه خانه های زنجیره ای آمریکا (Starbucks) در حال حاضر ۲۱۰۰۰ شعبه در کشورهای مختلف،بیش از ۲۰۰,۰۰۰ نفر کارکنان مستقیم و  درآمد سالیانه آن رقمی بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار می‌باشد.دفتر مرکزی این شرکت در استارباکس سنتر، در شهر سیاتل و در ایالت واشنگتن مستقر می‌باشد.ثابت بودن قیمت‌ها در گاه‌های استارباکس یکی از قوانین اصلی این شرکت می باشد.

پشتوانه فکری لوگو استارباکس چیست؟

و اما زنی که در طراحی لوگو استارباکس قرار دارد کیست ؟ قهوه خانه زنجیره ای استارباکس در شهر سیاتل آمریکا بزرگترین شهر منطقه شمال غربی اقیانوس آرام واقع شده است. به همین خاطر موسسان شرکت مفهوم نشان تجاری خود را بر پایه نمادهای اسطوره ای و تاریخی دریا و دریانوردی قرار دادند.اصل شمای این زن مربوط به نقش یک پری دریایی دو دم، حکاکی شده بر روی چوب مربوط به قرن ۱۵ میلادی مکشوفه دراسکاندیناوی است .

رنگ سبز لوگو و لوگوتایپ از سال ۱۹۷۶ به عنوان رنگ سازمانی برند استارباکس انتخاب شد و طی سه دوره ساده سازی طراحی آرم و لوگو، بالاخره در سال ۲۰۱۱ ودرچهل سالگی تاسیس استارباکس،  لوگو تایپ از اطراف نماد حذف و فقط حوری دریایی با ساختاری ساده تر به عنوان طراحی آرم جدید استارباکس رو نمایی شد. درباره حوری دریایی در نماد استارباکس، موسسان آن اینجور اعلام کرده اند که این حوری همچنان می ماند و همیشه در قلب آن قرار دارد.

   
طراحی گرافیک | نمونه کارهای طراحی گرافیک | خدمات طراحی گرافیک استارباکس ,قهوه ,خانه ,طراحی ,شرکت ,شولتز ,قهوه خانه ,قرار دارد ,حوری دریایی ,طراحی گرافیک ,لوگو استارباکس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تم زیبایی عرقیات 12 قصر کدنویسی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان کابینت پی وی سی دانلود آهنگ خاطره انگیز فیلم استارت آپ دان مارکتینگ و فروش راشل دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.