ما هر روز نماد شرکت های معروف را می بینیم اما به ندرت به خالق و معنای آنها فکر می کنیم
ما در اینجا راز و داستان چند لوگوی معروف را برای شما فاش خواهیم کرد.

 

اپل Apple

بر اساس افسانه ها ، لوگوی اپل به آلن تورینگ ریاضیدان اختصاص دارد که با گاز گرفتن سیب مسموم خودکشی کرده است . اما به گفته راب جنف Rob Janoff طراح لوگوی اپل ، علت آن خیلی ساده است
راب سیب را گاز گرفته شده کشید چون ممکن بود با میوه های گرد دیگر ( مثل گیلاس ) اشتباه گرفته شود.

اندروید

ایرینا بلک Irina Blok ( طراح گرافیک ) و تیمش وظیفه داشتند لوگوی رباتی را طراحی کنند که به راحتی قابل تشخیص باشد . جالب است بدانید برای خلق این ربات سبز رنگ جذاب از تصویری که غالباً روی درب توالت های عمومی می بیینیم الهام گرفته شده است.

BMW

نظری وجود دارد که لوگوی بی ام و نماد پروانه در آسمان آبی است ( این مورد حتی توسط برخی از کارمندان شرکت نیز به اشتراک گذاشته می شود ) اما در مورد لوگوی BMW همه چیز خیلی ساده است ؛ رتگ های آبی و سفید توسط سازندگان به افتخار پرچم باواریا انتخاب شده است.

ویکی پدیا

این کره نماد جهانی دایره المعارف است. قطعات پازلی که از آنها تشکیل شده است چند زبانه هستند بنابراین هر یک از آن‌ها با حروف الفبای متفاوت علامت‌گذاری شده‌اند. آن‌ها با هم کلمه “wikipedia” را می‌سازند، و جدول غایب نشان می‌دهد که دانشنامه تکمیل نشده و اطلاعات جدیدی به طور مداوم در آن ظاهر می‌شوند.

توئیتر

این شرکت تصویر این پرنده را از istockphoto فقط 15 دلار اری کرد که فقط 6 دلار آن به طراح این پرنده تعلق می گرفت.
طراحی یک لوگوی حرفه ای از 5000 دلار شروع می شود . اما ترکیب محبوبیت توئیتر با این لوگو که تنها نسخه ساده ای از یک پرنده است ، قیمت لوگو را تا 100/000 دلار افزایش می دهد.

آمازون

شاید تصور شما از فلش نارنجی رنگ زیر لوگوی آمازون ، تنها نماد لبخند باشد اما این گونه نیست
لبخند نارنجی رنگ  زیر لوگوی آمازون نشان می دهد در این شرکت از شیرمرغ تا جون ادمیزاد فروخته می شود ( از A تا Z )

 

لوگوی 1/8 میلیون دلاری BBC

در یکی از گرانترین باز طراحی های قرن ، لوگوی بی بی سی در سال 1997 با مبلغ 1/8 میلیون دلار بازطراحی شد.
در سال 1997 بی بی سی به این نتیجه رسید که زمان تغییر لوگوی قدیمی اش فرارسیده است . لوگوی جدید بی بی سی با استفاده از فونت Gill Sans توسط اریک گیل  ( یکی از محسمه سازان اصلی ساختمان بی بی سی در سال 1932 در لندن ) ساخته شد.

سونی VAIO

همه فکر می کنند نوع نوشتن VAIO در لوگوی فوق ، یک ترکیب مدرن و امروزی است اما چیزی که شاید شما هم نمی دانید این است که در واقع حروف VA نشانگر امواجی هستند که سیگنال آنالوگ ایجاد می کنند در حالی که IO نشانگر 10 است که نماد سیگنال دیجیتال است.

 


طراحی گرافیک | نمونه کارهای طراحی گرافیک | خدمات طراحی گرافیک نماد ,طراحی ,دلار ,گرافیک ,شرکت ,پرنده ,طراحی گرافیک ,خیلی ساده ,لوگوی معروف منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شعر و ادبیات کُردی مجله پزشکی و سلامت,بهداست,تغذیه سالم و زیبایی پوست آوای ماه مجله زیست شناسی خودکار سبز | خودکار سلامتی ماشین سازی آریا seoshid مدرسـه شـــاد