لوگو بنز بدون تردید یکی از لوگوهای معروف و زیبای دنیاست . “کارل بنز” و “گوتلیب دایملر” موسس شرکت مرسدس بنز و نام “مرسدس” نام دختر آقای “بنز” است . لوگو بنز هم همانند دیگر لوگو های معروف دنیا دستخوش تغییرات کوچک و بزرگی بوده اما لوگو کنونی در سال 1933 طراحی شده و در آن یک حلقه ای به دور آن ستاره اضافه شده است که نشان تاج افتخاری است برای این برند . از آن زمان به بعد فقط تغییرات کوچکی در آن دیده شده . در طرح لوگو بنز ، ستاره ای تو پُر ( سه پَر ) در مرکز دایره ای تو خالی مشاهده می شود . تقارن در لوگو بنز به زیبایی و سادگی آن شدت بخشیده و چشم هر بیننده را به خود جذب می کند .
اما سوال اینجاست که مفهوم لوگو بنز چیست ؟ در جواب باید بگویم لوگو بنز از آن دسته لوگو هایی می باشد که مفهوم آن پنهان است ، در واقع هر شخصی فقط با دیدن لوگو بنز متوجه مفهوم آن نمی شود اما پس از تبلیغاتی که شرکت بنز انجام داد مفهوم لوگو بنز نمایان شد . ستاره سه پر لوگو بنز نشان از تسلط بر زمین ، دریا و آسمان است که اولین بار بر روی دایملر 1909 دیده شد .
شعار کمپانی مرسدس بنز هم بسیار جالب است :
یا بهترین یا هیچ چیز – the best or nothing

در دنیای برندها ، یکی از با وقارترین نمادهای طراحی شده تا کنون، لوگو مرسدس بنز است.این شرکت اولین تولیدکننده اتومبیل با موتور های احتراقی است که می توان به عنوان یک نمونه عالی در طراحی نشان های تجاری از آن یاد کرد.

تاریخچه‌ای کوتاه

مرسدس بنز یکی از شرکت های بزرگ خودرو سازی در جهان است و همراه ب ام و ، آئودی به عنوان پر ترین خودروسازان لوکس جهان به شمار می آیند. قدیمی ترین کمپانی تولید اتومبیل های بنزینی، یعنی شرکت دایملر در سال ۱۹۰۲ محصولات خودش را با برند مرسدس وارد بازار کرد. مرسدس در زبان اسپانیایی به معنای زیبا و نام دختر یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت دایملر،یعنی آقای امیل جلینگ بود. شرکت دایملر و بنز در سال ۱۹۲۶ با هم ادغام شده و شرکت دایملر-بنز را پدید آورد که محصولات آن شرکت با نام تجاری مرسدس بنز روانه بازارشد.طراحی لوگوی مرسدس بنز همانند همه برندهای بزرگ دنیا دست خوش تغییراتی از زمان تولد لوگو تا کنون گردیده است.

در سال ۱۹۰۰ میلادی نوشتار مرسدس، به عنوان نماد اصلی شرکت دایملر شد ولی از سال ۱۹۰۹ این نماد به لوگویی با ظاهر ستاره سه پر تغییر شکل داد .مفهومی که در این ستاره سه پر نهفته بود تداعی گر تسلط محصولات شرکت دایملر بر زمین، دریا و آسمان بود و همچنین این لوگو نماد خانوادگی جلینگ تلقی می شد که به عنوان گردنبند بر گردن مرسدس جلینگ قرار داشت.

در سال ۱۹۲۶ با ادغام شرکت دایملر و بنز لوگوی شرکت بهینه شد و نماد سه ستاره درون دایره قرار گرفت و لوگوتایپ مرسدس بنز در دور دایره نوشته شده بود و سرانجام در سال ۱۹۳۷ با تبدیل دایره تو پر به یک حلقه دایره ای طراحی لوگو مرسدس بنز تثبیت شده و تا به امروز دست نخورده باقی مانده است.

امروزه در ساخت شکل ظاهری خودروهای مرسدس بنز تغییرات محسوسی دیده می شود که محصولات این شرکت خودرو سازی را  خشن تر و چابک تر نشان می دهد ولی در لوگوی این شرکت تغییرات محسوسی به چشم نمی خورد.


طراحی گرافیک | نمونه کارهای طراحی گرافیک | خدمات طراحی گرافیک شرکت ,لوگو ,مرسدس ,طراحی ,دایملر ,ستاره ,شرکت دایملر ,طراحی گرافیک ,تغییرات محسوسی ,لوگوی مرسدس ,طراحی لوگوی ,طراحی لوگوی مرسدس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزگار کوشا - مرجع مطالب آموزشی برای دانش آموزان شعر و سرود فیلم , اهنگ , خبر , سریال ایکس موویز لینک یاب ابزار میلاد دست نوشته های یک پسر دلنشین اخبار سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان(سمپاد)