اگر در طراحی کردن نام یک برند نوشتار آن برند به عنوان نشان مشخصه آن به کار برده شوند به آن لوگوتایپ می گویند ولی نام برند دارای چه ویژگی هایی باید باشد و چه نکاتی را باید در لوگو نوشتاری رعایت کرده تا باعث تقویت شدن یک برند شود و بتواند با ذهن مخاطب رابطه خوبی داشته باشید که یک موضوعی بوده و در این مقاله قصد داریم که در مورد آن صحبت کنیم.

قابلیت های یک لوگوتایپ خوب

خوانایی لوگو تایپ

در لوگوی فارسی هر اندازه ای هم که زیبایی بصری و تکنیک فنی در آن درست به کار رفته باشد ولی اگر ویژگی خواندن سریع در آن نباشد در ذهن مخاطب شما هیچ جایگاهی نخواهد داشت.بنابراین موضوع مهم در طراحی لوگوی فارسی خوانا بودن نوشته آن می باشد.

قدرت شما در ساده بودن است

 

ذهن ادم ها به طور فطری از شلوغی و پیچیده بودن فرار کرده و هر اندازه ای که المان های بصری به شکل های هندسی ساده مثل دایره ، مثلث و مستطیل نردیک باشد جذابیت آن در نگاه مخاطب بیشتر خواهد شد.بنابراین بهتر است که اجزای حروف لوگو نوشتاری هم به این شکل ها نزدیک بوده تا علاوه بر خوانا بودن بتواند در ذهن مخاطب جای گیرد.
در مدل لوگوی زیر شرکت لایفو بوده که با شکل ساده ای ساخته شده است.

اسم افقی بهتر است

چشم های انسان در کنار هم و افقی هستند و هر چیزی که به صورت افقی باشد جذابتر است پس بهتر است که لوگوی شما به شکل یک مستطیل فرضی باشد.

تعیین شدن نسبت طلایی

روانشناسان اعتقاد دارند که ساختار زیبا مستطیلی بوده و مقدار طول و عرض آن ۱.۶۱۸ یا نسبت طلایی بوده چون که این مقدار در شبکیه چشم شما رعایت شده و به همین خاطر زیباترین ساختار به شمار می رود.به همین دلیل است که کمپانی های بزرگ برای ساخت لوگوی برند خود از این حالت استفاده می کنند.

تک رنگ در ذهن می ماند

 

قانون رنگ در برندینگ به این نکته اشاره دارد که استفاده کردن از دو رنگ در طراحی یادآوری را در مقایسه با تک رنگ دشوارتر می کند و استفاده از ۳ رنگ هم بدتر غیر ممکن خواهد شد.بعضی از برندهای مهم این نکته را متوجه شدند و نماد نوشتاری خود را با تک رنگ جایگزین کردند.
یک نمونه از لوگوی تگ رنگ به صورت زیر است که توسط یک شرکت طراحی شده است.

خلق تمایز با ساختار شکنی

 

همه سرمایه یک لوگوی فارسی حرف های ساده آن نسبت به فونت بوده و در لوگو تایپ سعی کنید که از شکل ساده ای استفاده نمایید و قسمت متمایز از سایر المان ها ناگهان پدیدار خواهد شد.این فرق بصری همان هویت نوشتار برندتان از نگاه مخاطب تلقی خواهد شد.
مثل تایپوپرافی نرم افزار کندو که در تمایز در حرف و ظاهر شده است.

رعایت کردن قانون روانشانسی گشتالت

اگر قصد دارید یک ایده بصری ساده ای را در لوگوتایپ طراحی کنید از روش لوگو تایپ فدکس استفاده نمایید.لوگو تایپ فدکس در نظر اول چیزی جز نوشته ساده فدکس نیست ولی اگر کمی دقت داشته باشید پیام فعالیت برند یا خدمات پستی در آن مشاهده شده که همان اصل تکمیل روانشناسی گشتالت می باشد.
قانون بستار گشتالت قانونی است که مغر شما تمایل به تکمیل کردن المان های بصری داشته که قسمتی از آن جا افتاده و حذف شده و این کار را دوست دارد.


طراح گرافیک | طراحی لوگو | ست اداری | هویت بصری | کارت ویزیت ساده ,لوگو ,لوگوی ,بصری ,برند ,طراحی ,لوگو تایپ ,لوگوی فارسی ,استفاده نمایید ,نسبت طلایی ,تایپ فدکس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لوبیا سیاه بهترین سایت موزیک جدید ایرانی عصر موزیک بهترین سایت اینجا همه چی هست آویشو دنیای زبان انگلیسی