هر گرافیستی برای طراحی کردن لوگو روش خاصی را به کار می برد. برای طراحی کردن لوگوی بی عیب باید از روش های حرفه ای استفاده گردد که در این مطلب قصد داریم به چند مورد از روش های حرفه ای طراحی لوگو اشاره کنیم.

روش های حرفه ای طراحی لوگو

جمع آوری اطلاعات مهم در طراحی لوگو:

به دلیل منطق علمی در ساخت لوگو همه طراحان باید این بخش از آن را جزو با اهمیت ترین قسمت ها تلقی کرده و از طریق پرسشنامه اطلاعات کافی و کامل را از مشتری دریافت کنند.در این پرسشنامه و فرمها با سوال پرسیدن از مشتری می توانید خواسته آن ها را متوجه شده و بتوانید به نیازهای آن ها پاسخ دهید.یک طراح مشهور در این زمینه می گوید که یک طراح قبل از شروع کردن کار باید ایده و درخواست مشتری را کامل بررسی نموده و طراحی کردن لوگو تیری در تاریکی نمی باشد و موضوع کاملا برعکس است.

جستجو و تحقیق در زمینه فعالیت مشتری:

 

بعد از اینکه از نظر شخصیتی و علایق مشتری را شناختید باید در زمینه کاری او هم تحقیق کنید و درباره کسب و کار در اینترنت جستجو کنید شرکت های رقیب را پیدا کرده و در مورد کسب و کار او تحقیق کرده و سوالاتی را در مورد محصولات و کسب و کار طرح کنید و درباره اینکه مشتریان شرکتها چه خواسته ای داشته و چه چیزهایی برای آن ها اهمیت دارد و چگونه تمایل به ن محصول دارند باید تحقیق زیادی انجام دهید.

درباره لوگوی شرکت رقیب تحقیق کنید:

این بخش خیلی مهم بوده و برای شما و هم برای مشتری باتحقیق کردن میتوانید توانایی خودتان را برای خلق ایده طراحی افزایش دهید.در این بخش طراحان باید لوگوی شرکت رقیب را شنایی کرده و در مورد آن تحقیق کنند و در میان آن ها بهترین ایده را خلق نمایند.توجه کنید که ایده با کپی کردن متفاوت است.این قسمت کمک زیادی به طراحان خواهد است تا بتوانند با رقیبان مشتری برخورد داشته باشند.

طراحی دستی لوگو و خلق ایده:

 

این بخش گسترش معانی و خلق و ایجاد ایده بوده که یک طراح باید با ذهن خلاق خود آن را نشان دهد.مراحل بالا به طراح کمک زیادی برای ایده ناب و عالی خواهد کرد برخی از طراحان طراح اول خود را روی کاغذ انجام می دهند و عده ای دیگر هم توسط نرم افزار کار را شروع کرده که این صحیح نیست.در زمان ایده پردازی خیلی از طراحان به شکل های نوشته توجه بیشتری داشته و عده ای دیگر هم یک ایده خلاق و پنهانی را در لوگو استفاده می کنند.
در این مورد می توانیم بگوییم که این کار خیلی خلاق و ماهر بوده چون سبب شده که طراحی کردن لوگو شما متفاوت شود.

تاثیر استراحت کردن در طراحی لوگو:

شما پس از ایده پردازی و خلاقیت امکان دارد خسته شده باشید و برای طراحی با مشکل روبرو شوید کمی استراحت داشته باشید این کار باعث شده که ذهن شما برای ایده و خلق کردن آن آمادگی داشته باشید.زمانی که پس از خستگی و استراحت به کار مشغول می شوید اشتیاق شما بالا رفته و زمان بهتری برای طراحی کردن لوگو می باشد.

شناسایی موقعیت:

در این مورد طراح باید خودش را جای مشتری گذاشته و چیزی که تو می خواهد را انجام بدهد و یا برای مشاوره نظر خود را بیان کرده و اصول طراحی را برای مشتری توضیح دهد.

ارائه طرح لوگو:

روش های حرفه ای طراحی لوگو این قسمت به پایان رسیده و زمانی که طراح نمونه هایش را برای تایید کردن به مشتری ارائه می نماید برخی از طراحان بهترین مدل ها را که به نظر آن ها خوب است برای مشتری ارسال می کنند و بعضی دیگر هم کل طراحی ها را برای کارفرما ارسال می نمایند.


طراح گرافیک | طراحی لوگو | ست اداری | هویت بصری | کارت ویزیت طراحی ,لوگو ,مشتری ,ایده ,طراح ,تحقیق ,طراحی لوگو ,طراحی کردن ,کردن لوگو ,برای طراحی ,برای مشتری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خريد دستگاه بند انداز برقي صورت دخترانه زنانه 2020 آپشن خودرو | دنیای آپشن فروشگاه اینترنتی ابزار آلات نحوه مهاجرت به ترکیه برای تحصیل خوشمزه ترین مزه ها