تفاوت های گیت های AM و RF

ای ام مخفف آکستومگنتیک می باشد همان طور که از نام گیت گاهی با تکنولوژی ای ام پیداست فرکانس کاری این تکنولوژی در محدوده فرکانس های صوتی بوده که رنج ان ان 58 کیلو هرتز می باشد. گیت گاهیRF یا (Radio Frequency) دارای 4 فرکانس استاندارد 3.25 مگاهرتز، 4.75 مگاهرتز، 8.2 مگاهرتزو 10.2 مگاهرتز (رایج ترين فرکانس اين سيستم ها 8.2 مگاهرتز است) می باشد . دستگاه های RF به نسبت سایر دستگاه های AM و EM هم از لحاظ هزینه تمام شده گیت ضد سرقت و چه از نظر هزینه تگ گیر لباس و یا لیبل های گیر که بصورت یکبار مصرف می باشند، بسیار مقرون به صرفه تر می باشند. از این رو بسیار فراگیرتر هستند . سیستم های گیر گاهی با تکنولوژی RF برای گاه های لباس، کتابی ها، گاه لوازم پلاستیکی و هایپر مارکت ها بسیار مناسب می باشند.

گیت گاهی

محدوده فرکانسها و تفاوت ها

فرکانس کاری گیت گاهی AM حدود هزار مرتبه کمتر از گیت گاهی RF است ، کمتر بودن فرکانس کاری یک مزیت و یک عیب برای این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی RF رقم زده است . با کاهش فرکانس ضریب نفوذ بر روی فلزات بیشتر می شود لذا گیت گاهی AM عملکرد بهتری نسبت به گیت گاهی RF در کاربری هایی که دارای اجناس فلزی یا مشتقات فلز مانند گاههای لوازم جانبی موبایل، گاههای لوازم آرایشی و بهداشتی دارد ، اما با کاهش فرکانس کاری این مسئله خود را بیشتر نمایان می کند و آن هم نویزپذیری در گیت های گاهی AM بیشتر است لذا گیت گاهی AM تداخل و نویز بیشتری از محیط اطراف خود می گیرد. گیت گاهی AM به راحتی می توانند در مجاورت هم کار کنند و بر روی هم تداخل ایجاد نمی کنند. البته عدم تداخل برای گیت های تولیدی هرکارخانه با هم متفاوت است . اما متاسفانه تنوع تگ گاهی در تکنولوژی AM بسیار کمتر از تکنولوژی RF است .

اختلاف قیمت ها 

قیمت گیت های گاهی AM بدلیل مزایایی که نسبت به گیت های گاهی RF دارد و همچنین فاصله پوشش دهی بیشتری دارا می باشد لیبل ها و تگها و گیت گاهی AM کلا نسبت به فلزات ، وسایل الکترونیکی و لوازم بهداشتی دارای خطای کمتری می باشد برای همین دلیل گیت گاهی محبوب موبایل ی ها و لوازم موبایل ی می باشد .

پیچیدگی ها

ولی با توجه به محاسنی که دارد دارای پیچدگی های خاص خود نیز می باشد قیمت نسبتا بالا پیچیدگی سیستم کار کرد آن مخصوصا در هنگام تنظیم کردن یا تعمییرات که بعضی اوقات مجبور به تعویض قطعات می شوند که ممکن است هزینه بالایی داشته باشد کلا می توان گفت گیت گاهی AM دارای هزینه نگهداری بالای می باشد .لیبل گیت گاهی AM به صورت مستطیلی شکل می باشد و شامل چند ورق فلزی که یک محافظ پلاستیکی دارد که معمولا به ابعاد 1در 5 می باشد که به صورت صاف باید چسبیده شود خمیده بودن آن باعث خطا میشود برای خنثی کردن لیبل AMباید از خنثی کننده AMاستفاده کرد که قیمت آن معمولا کمی بالاتر ازخنثی کننده ار اف می باشد.

نقطه ضعف و قوت

اما از نقطه ضعف دستگاه های RF اين است كه يك دستگاه RF به سبب جاروب فركانسي مداوم در محدوده مشخص، ممكن است دچار تداخل با ديگر دستگاه هاي مجاوري گردد كه در فركانس مشابه كار ميكنند يعني يك دستگاه RF ميتواند نقش تگ RF را براي گیت هاي RF ديگر شبيه سازي كند و از آنجاييكه تقريبا هيچ استاندارد مشخص جهاني براي گيت هاي ضد سرقت گاهی RF تعريف نشده است، بحث تداخل يكي از معضلات گيت هاي هم فركانس RF ميباشد. گاه شماره يك را در نظر بگيريد كه در آن يك گيت گاهی RF با فركانس 8.2 مگاهرتز نصب شده است و دستگاه به خوبي كار ميكند. بعد از مدتي يك گيت RF از يك كمپاني ديگر و هم فركانس (8.2 مگاهرتز) در يكي از گاه هاي مجاور(شعاع 150 متري) نصب ميگردد. در اين صورت احتمال از كار افتادن دستگاه گاه شماره يك وجود دارد يا احتمال از كار افتادن دستگاه نصب شده در گاه دوم به دليل تداخل با دستگاه گاه اول وجود دارد. مختل شدن کارکرد فنی گيت RF يا مختل كردن يك گيت RF توسط گيت ديگر، بستگي به پارامتر هاي متعددي از جمله سرعت جاروب فركانسي، ميزان توان تشعشعي فرستنده آنتن گیت، حساسيت گيرنده و فاصله دو گیت نصب شده از يكديگر دارد.


،خدمات ومشاوره گیت گاهی گاهی ,دستگاه ,فرکانس ,تکنولوژی ,گاه ,تداخل ,فرکانس کاری ,وجود دارد ,موبایل ی ,گاههای لوازم ,کاهش فرکانس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کسب و برداشت درآمد اینترنتی rainsho خوشمزه ترین مزه ها سیه چشم کمیته علمی کامپیوتر و فناوری اطلاعات آموزشکده فنی ابن حسام سینمایی سایت قطب فروش آهن آلات صنعتی