برخلاف ادعای کسانی که آن را صادر کننده کارتهای اعتباری میدانند، یک شرکت فناوری در صنعت پرداخت جهانی است که پرداختهای میان بانکهای بازرگانان و بانکهای صادر کننده کارت یا اتحادیه های اعتباری اران را پردازش میکند.

 

این شرکت سریعترین شبکه پردازش پرداخت جهان است و در بیش از 210 کشور و منطقه فعالیت دارد. براساس خبر امروز مسترپس (یک سرویس پرداخت دیجیتال جهانی)، مسترکارت از لوگو و نماد جدید خود (اولین تغییر طی 20 سال گذشته) رونمایی کرده است. این لوگو توسط مایکل بیروت (و گروهش) از همکاران شرکت مشاوره طراحی پنتاگرام در نیویورک طراحی شده است.

 

دیجیتالی کردن فرآیندهای تجاری و افزایش ارتباط مصرف کنندگان موجب تحول دیجیتال شده است که امکان پرداخت یکپارچه را فراهم میآورد. مستر کارت، برای انعکاس آمادگی و خوش بینی در مورد این تحول، سیر تکاملی علامت تجاری خود را (که برای دنیای دیجیتال، ساده، مدرنیزه و بهینه شده است) ارائه میدهد. هویت نام تجاری با یک علامت تجاری جدید آغاز شده و حاصل کار یک سیستم طراحی جامع است به نحوی که یک تفکر پیشرو و برندی پیچیده و فراگیر را برای هر نقطه از جهان به ارمغان می آورد.

این نام تجاری تکامل یافته (شامل جامعترین سیستم طراحی نام تجاری که تا به حال در سطح جهانی در شرکت مسترکارت معرفی شده است)، بر روی تمام محصولات، ارتباطات و تجارب مستر کارت حک خواهد شد. این کار از اواخر این ماه در مسترپس و از ابتدای پاییز در مسترکارت آغاز خواهد شد.

 

مطمئنا، بیشترین شکل واکنش چنین است:

«وای، نه! آنها لوگوی قدیمی را تغییر دادند.» اما اجازه دهید این موضوع را بررسی کنیم که آیا واقعا تغییر لوگو چیز بدی است: شاخص ترین ویژگی لوگو قدیمی دو حلقه همپوشا بود که هاشورخوردگی آن با سایه های پهن از جذابیت آن میکاست و هرچند، این خطوط متصل به دایره ها تمایلات هویت سازمانی قدیمی ما را برآورده میکرد، اما در دنیای دیجیتال امروز جایی ندارد. (نگاه کنید که لوگوی شرکت قبل از تغییر در صفحه خانگی آن چطور به نظر میرسید.) سول بس، پل رند و همکاران، از دیدن حذف این خطوط اتصال در بخش همپوشانی که از دهه 1960 هویت شرکت را نشان میدادند، غمگین شدند؛ اما داستان زندگی و لوگوها ادامه می یابد.

درلوگو ی جدید همپوشانی میان حلقه ها حفظ شده است –حذف این همپوشانی به مثابه خودکشی شرکت مسترکارد و جنایتی از سوی پنتاگرام بود- و با رنگ آمیزی نارنجی محل هم پوشانی، حلقه های قدیمی به معنای واقعی کلمه با هم تداخل دارند. خطوط همپوشانی که در سال 1990 معرفی شد، مسئله نمایش سه رنگ تنها با استفاده از دو رنگ برای صرفه جویی در هزینه های چاپ را حل میکرد، اما رنگهای موجود در اینترنت رایگان هستند و لذا، تغییر آن منطقی است و جالب تر اینکه حلقه های آن به لوگو اصلی سال 1979 مسترکارت برمی گردد که دقیقا همین شکل و هندسه بدون دندانه را داشت.

 

لوگوی نوشتاری ساده ترین لوگویی است که امروز شاهد آن هستیم و ما رسما از نقطه اشباع لوگوهای هندسی بدون علامت به دورانی قدم نهادهایم که هر چیز دیگری تا حدی عجیب است. در اینجا، علامت گسترده FF به وضوح دوایر آی را بازتاب می دهد؛ بنابراین، با این راه حل دیدن پایان دوره این لوگوها غیرمنتظره نیست. با توجه به رفتار لوگوی شرکت ها رویکرد استفاده از حروف کوچک نیز طبیعی است. در حالی که از نظر من در اهداف رسمی باید از حروف بزرگ مثل "M" استفاده کرد، میتوانم ببینم که این وضعیت چگونه به جای معرفی یک کاراکتر متمایز ریتم حلقوی لوگوی نوشتاری را از بین میبرد.

 

در ابتدا، لوگو تقریبا به یک نسخه اسباب بازی اصلی شباهت داشت. چیزی غیرمعمول و ناخوشایند در مورد آن وجود داشت. من فکر میکردم که مسترکارت بیش از آنکه یک شرکت تجاری باشد، یک نام تجاری مصرف کننده است؛ این شرکت هنوز هم کانالی برای انتقال پول (به مقدار زیاد) است و به عنوان یک استارتآپ درنظر گرفته نمیشود. یا شاید هم باید به عنوان یک استارتآپ باشد. این همان چیزی است که این لوگو انجام میدهد، این لوگو یکنواختی مؤسسات مالی را از بین می برد و در همین زمان بر اساس سرمایهای که در بیش از 50 سال همپوشانی دو دایره به دست آورده، حداقل یکنواختی ممکن را میسازد. با جستوجو در برنامه های زیر به این نکته پی می برید که لوگوی جدید در اصل دقیقا همان کاری که باید را انجام میدهد و در سریعترین زمان ممکن عنوان «مسترکارت» را به مخاطب مخابره میکند.

 

آخرین امتیاز لوگو جدید این است که لوگوی «گستره جهانی مسترکارت» را بازنشسته می کند. آن لوگو واقعا بد بود .

 

این دو تصویر بهترین نمونه از اظهارات اخیر هستند: لوگو به راحتی قابل شناسایی است و نسبت به موارد اطراف خود برجسته است. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از نام خارج از فضای حلقه ها این است که اکنون این دو حلقه روشن لوگوی VISA را تحتالشعاع قرار می دهند و رنگ نارنجی جدید در ناحیه همپوشانی، برای افرادی که در سراسر جهان از دیسکاور استفاده می کنند، مسأله چندان مهمی نیست.

 

در برنامه، دایره یک عنصر کلیدی و تکرارشونده است - شاید هم به دفعات تکرار شود - که از لمس آن برای برجسته کردن و چهارچوب گذاری تصویر یا به زبان سادهتر برای پایان دادن به تکرار حلقه های رنگی استفاده میشود. جلد این بروشور با قرار دادن مناسب لوگو در پایین صفحه و رنگ استخوانی زمینه بسیار زیبا به نظر میرسد. تصاویر رویدادهای خبری بیانگر جاذبه تصویر لوگو و نماد است. تابلوی تبلیغات شهری. از آن متنفرم! این یکی حداقل تنوع ممکن از هویت را نشان می دهد، مدت معینی نمایش داده میشود و قدرت دو حلقه های اصلی همپوشا را تضعیف میکند.

 

برنامه های مبتنی بر هندسه از بهکارگیری یک شرکت طراحی (به طور خاص برای مقابله با این موضوع) و افرادی مانند مونیکر یا منوال که توانایی شکوفا نمودن یک مفهوم به زیبایی هر چه تمامتر را دارند، بهره می برند. در این مرحله، برنامه های کاربردی نشان داده شده نمونه های اولیه هستند نه محصولات کاملا توسعه یافته؛ بنابراین، انجام یک مرحله (یا مراحل مختلف) برای اجرای قوی تر و غنیتر برای آنان عالی خواهد بود.

برنامه های دیجیتال ساده و واضح هستند، هیچ چیز هیجان انگیزتر از این نیست که نسخه لوگوی افقی چقدر زیبا در سربرگ قرار گرفته است.

 

به طور کلی، این سیستم یک وقفه روشن برای مسترکارت است تا سبک خانگی واضحی بسازد که از سادگی و پیچیدگی لوگوی جدید جلوگیری می کند. در نهایت: برای من قابل تصور نیست که لوگوی جدید مسترکارت چیزی دیگری جز لوگوی انتخاب شده باشد. هیچ راهی (یا دلیل) برای کنار گذاشتن این دو حلقه وجود ندارد، نشان دادن نارنجی به عنوان رنگ جامد تصور دیجیتالی بهتری ارائه می کند و تایپوگرافی معادل هلوتیکای دهه 1960 میلادی است که در آن، این روش یک روش استاندارد ایمن است و در حال حاضر، کلیه این اشکال هندسی بدون دندانه بی درنگ یک نگرش دوستانه کسب و کار را نشان می دهند. این یک لوگوی نوآورانه، الهام بخش و حتی باحال نیست، اما وظیفه خود را به نحو احسن و درست انجام میدهد. این برنامه در زمره برنامه های کاربردی مربوط به لوگوست که باید بازی خود را از این مرحله اولیه فراتر ببرد و پتانسیل خود در راستای رسیدن به این درجه که در مورد آن بگویند: «بله، معرکه است» را نشان داده اما هنوز به آن دست نیافته است و به نظر من باید به این درجه برسد.

   


طراحی گرافیک | نمونه کارهای طراحی گرافیک | خدمات طراحی گرافیک لوگو ,لوگوی ,شرکت ,جدید ,حلقه ,مسترکارت ,لوگوی جدید ,انجام میدهد ,لوگو جدید ,جدید مسترکارت ,طراحی گرافیک منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جواب سوالات مسابقات باشگاه آگاه رپ نت | سایت رپ | دانلود آهنگ جدید رپ Alireza Habibi مشاور تحصیلی مجتمع تولیدی نخ و نقشه فروشان تبریز وات چت | چت وات وبلاگ جواد عبادی