لوگو استقلال

نام و لوگوی استقلال پیشین، با الهام از تاج پهلوی، تاج بود و در بیشینه مدت فعالیت باشگاه تا پیش از انقلاب ایران، این تیم همین نام را داشت و هواداران این تیم نیز به تاجی معروف بودند. بعد از انقلاب، بازیکنان، دست‌اندرکاران و نزدیکان باشگاه مجبور شدند برای جلوگیری از انحلال باشگاه نام تیم را عوض کنند و از میان نام‌های استفاده شده در شعارهای انقلابی آن سال، واژه استقلال را برگزیدند. صفحه رسمی فیفا نیز، در گزارشی که در سپتامبر ۲۰۰۹ در مورد استقلال منتشر کرد از این تیم با نام تاج ایران نام برد.

استقلال از ابتدای فصل ۸۷–۱۳۸۶ دو ستاره طلایی رنگ به نشانه دو قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا به نشان‌واره‌اش افزود. این امر از همان ابتدا محل بحث و درگیری میان هوادران این تیم و سایر تیم‌ها بود و در رسانه‌ها نیر در مورد این دو ستاره نحوه نمایش‌شان بر روی نشان‌واره استقلال بحث‌های فراوانی درگرفت. با گذر سال‌ها نزد هواداران و بازیکنان پیشین و کنونی استقلال قهرمانی در آسیا مترادف کسب ستاره قلمداد و تلاش برای قهرمانی در آسیا با کسب ستاره سوم هم‌نام شد.

بعدها کنفدراسیون فوتبال آسیا در حساب رسمی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام از نشان‌واره ستاره‌دار استقلال در سالگرد قهرمانی این تیم در آسیا استفاده کرد. این امر از سوی رسانه‌ها به عنوان تأیید ستاره‌های نشان‌واره استقلال از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تلقی شد.

در حال حاضر سازمان لیگ فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا هر دو از نشان‌واره ستاره‌دار استقلال برای نمایش نشان‌واره این تیم استفاده می‌کنند.

استقلال با نام کلاپ دوچرخه سواران در سال 1324 تاسیس شد.

در سال 1328 به تاج تغییر نام داد و در نتیجه لوگو استقلال نیز تغییراتی داشت.

تاج به مهمترین لوگوی استقلال تبدیل شد و 4 دایره از لوگوی پیشین به لوگوی جدید راه یافتند.

در سال 1358 و با تغییر نام به استقلال لوگوی جدید شکل گرفت.

لوگو استقلال

لوگو استقلال

مفهوم لوگو استقلال :

آبی

آبی ایجاد احساس اعتماد وامنیت می کند. آبی رنگی است که از فاصله های بسیار دور همم دیده می شود.

دلیل آبی بودن چراغهای فرودگاه ها به همین علت میباشد.

آبی سلطنتی، ارانی که عجله دارند را مجذب می کند و برای محصولات پاک کننده مناسب است. آبی رنگ مورد علاقه بیشتر مردم است.

تلفیقی

تایپوگرافی و اشکال هندسی در طراحی این لوگو تلفیق شده اند.

دایره، بیضی و اشکال منحنی

دایره، بیضی و اشکالی از این قبیل دارای تاثیر احساسی مثبت در ذهن بیینده هستند.

بکارگیری دایره در لوگوی استقلال نمایانگر اتحاد، دوستی و عشق است.

حلقه ها دارای مفهوم همکاری و تعامل و یادآور پایداری هستند.

همچنین خطوط منحنی در هر حالت، نماد تانیث در طبیعت اند.تانیث یعنی:(برتری جویی در طبیعت)

سفید

رنگ سفید معمولاً نشانگر سرما، پاکیزگی و آرامش است.

طلائی

طلایی رنگ رفاه، وفور، شجاعت و زرق و برق است و جسارت، گرمی و لوکس بودن را نشان میدهد. این رنگ قدمتی طولانی و شاهانه دارد و شکوه و عظمت را می‌رساند.

باشگاه استقلال

باشگاه فوتبال استقلال ایران که به‌طور خلاصه استقلال ایران، استقلال تهران و استقلال نیز نامیده می‌شود یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در ایران است که در چهارم مهر ۱۳۲۴ در شهر تهران بنیان‌گذاری شد. استقلال تا پیش از انقلاب ایران در ابتدا دوچرخه‌سواران و سپس تاج نام داشت.

استقلال بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه آزادی در غرب تهران انجام می‌دهد. این باشگاه در حال حاضر در لیگ برتر و جام حذفی ایران شرکت می‌کند و کهن‌ترین تیم هر دوی این جام‌ها است. رقبای اصلی استقلال در این دو جام تیم‌های پرسپولیس از تهران و سپاهان و ذوب آهن از اصفهان هستند. استقلال با هشت قهرمانی در لیگ‌های فوتبال ایران،دومین تیم پرافتخار لیگ‌های سراسری ایران و با هفت قهرمانی پرافتخارترین تیم جام حذفی ایران است.

این باشگاه تا پیش از برگزاری رقابت‌های سراسری فوتبال در ایران در دهه ۱۳۵۰ خورشیدی و سپس‌تر در زمان جنگ ایران و عراق در دهه ۱۳۶۰، در جام‌های استان تهران، جام باشگاه‌ها و جام حذفی تهران بازی می‌کرد.

رقبای اصلی باشگاه در آن جام‌ها در ابتدا تیم‌های شاهین و دارایی و بعدتر تیم‌های پاس و پرسپولیس بودند. این باشگاه با چهارده قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران پرافتخارترین تیم این جام و با چهار قهرمانی در جام حذفی باشگاه‌های تهران دومین تیم پر افتخار این جام محسوب می‌شود. یک قهرمانی در سوپر جام تهران ۱۳۷۳ دیگر قهرمانی استانی این باشگاه است و در مجموع استقلال با نوزده قهرمانی پرافتخارترین تیم جام‌های استان تهران است.

استقلال در ده فصل اخیر هشت بار جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده‌است. این باشگاه با دو قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا (مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۰ و جام باشگاه‌های آسیا ۹۱–۱۹۹۰) و دو نائب قهرمانی (جام باشگاه‌های آسیا ۹۲–۱۹۹۱ و جام باشگاه‌های آسیا ۹۹–۱۹۹۸) و دو مقام سومی (مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۱ و جام باشگاه‌های آسیا ۰۲–۲۰۰۱) پُرافتخارترین باشگاه فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی و سومین باشگاه پرافتخار قاره آسیا است. فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال این باشگاه را پس از الهلال عربستان و یوکوهاما مارینوس ژاپن، سومین باشگاه برتر فوتبال آسیا در قرن بیستم اعلام کرده‌است.

 
 
طراحی گرافیک | نمونه کارهای طراحی گرافیک | خدمات طراحی گرافیک استقلال ,قهرمانی ,باشگاه ,فوتبال ,آسیا ,باشگاه‌های ,لوگو استقلال ,فوتبال آسیا ,لوگوی استقلال ,کنفدراسیون فوتبال ,طراحی گرافیک ,مسابقات باشگاه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دعا 360 درجه اس ای بلاگ بزرگترین سایت دعانویسی توسط استاد بزرگ ابو داوود الحنین(تضمینی) آقای ماشین آلات تخفیف دونی فروشگاه ناوستون روانشناسی